Monday 3 December 2012

Sekarang

Sekarang aku duduk atas kerusi warna hijau...
Depan aku lcd monitor mungkin 14" atau lebih aku tak pasti...
Toleh kanan besepah...
Toleh kiri terselindung...
Pandang atas kehadapan ada penjuru pembahagi ruang dan lampu...
Pandang atas kepala syiling atap berlubang lubang...
Pusing belakang ada papan putih peribadi yang kosong, kabinet buku kosong, rak buku kosong dan almari peribadi yang kosong,
Berdiri aku nampak iklan perabut di kotak En.Lau...
Aku masih dalam kotak aku sendiri.
Ambil bantal hijau dan peluk kuat kuat...
Bersandar kembali dikerusi sambil meneropong jiran hadapan sebelah kiri...dia tiada!
Panjangkan leher mengerling ke arah kotak hadapan... Bos pun tiada!
Sekarang masa yang sangat sesuai... Zzzzzzzzzzzzz.....
Sekarang. Ya, Sekarang!
jiran hadapan sebelah kiri tiada! bantal hijau ku... papan putih bos pun bersih!

No comments:

Post a Comment