Thursday 4 October 2012

Dendam

dah pukul 4pg.. aku belum dapat tido... kat luar hujan lebat... sekarang memang susah tido bila ujan... pelik sungguh... dalam duk termenung tadi, macam-macam benda melayang kat pikiran... tiba-tiba teringat satu dendam.

aku ada satu dendam. aku simpan. bahayakan? aku tak penah rasa berdendam kat orang lain selain seorang ini sahaja...

pernah satu ketika itu, aku rasa macam nak simpan pisau dalam poket... bila terserempak nak tikam dia dan lari laju-laju. angan-angan. semua ini angan-angan. 

aku tak berapa kenal sangat pun dengan orang yang aku dendam ni... tapi aku sangat dendam dengan dia... kami tak pernah kongsi apa-apa pun dalam hidup ini, malah kenangan dengan dia pun sebesar zarah. TAPI dendam tu menjadi sebesar gunung!

sayup-sayup dapat dengar suara ayah mengaji... tersedar!

oh, aku yakin korang semua tak kenal dia. dia bukan dikalangan kita. 

berhenti setakat sini.

Sekadar Gambar Hiasan

No comments:

Post a Comment