Saturday 29 September 2012

Kurus

Baru-baru ni rajin pulak aku update blog ni... banyak yang aku pikir, jadi blog ni jadi macam tempat aku luahkan perasaan dah....huhu aku suka, aku update la. macam la ade orang baca sangat pun blog aku ni... sepertinya aku sorang je yang baca... hehe....

kali ni nak cerita pasal KURUS... oh... aku jarang kurus dalam fasa hidup aku yang dah lebih dari suku abad ni... zaman kecik-kecik tu tak kira la kan...hehe sejak dah baligh atau dewasa ni, berat aku paling rendah pun 60kg, itu pun masa tingkatan 1 kot... abis SPM berat aku dah 94kg... haaaaaaaa.... betul ni... nak cari-cari, korek-korek ada ja gambar tapi kena scan dulu... malas btul..hehe

Nak dijadikan cerita, masa 2003 lepas je SPM aku sambung belajar kat Kolej Yayasan MARA Kuantan (sekarang KPTM)... sedar tak sedar 2006 aku grad diploma berat aku dah 76kg... jadi macam gambar-gambar kenangan kat bawah ni...

Julai 2005: aku berdiri kat belakang, tudung coklat... wah.... leper jer.

Oktober 2005: aku tudung putih, baju dan seluar hitam. (4 dari kanan)... tangan bapak kecik... huhu

haiya... i wanna turn back time lor......... huhu

2008: dah start naik dah berat... skit demi skit... tak sedar!

sekarang tahun 2012, berat aku dah 100kg +++.... nak naik tangga pun start mengah.... nafas jadi macam pendek je, takut ooooooo..... demi kesihatan dan masa depan, aku mesti kurus balik macam dulu.... aku mesti kuat untuk korbankan nafsu makan yang membara.... SEMANGAT.... Chayok!!!!

walaupun Abang Joe selalu ja risau kalau aku tak makan sebab diet, aku tetap nak diet... huhu tapi kali ini diet yang betul la... nanti lepas seminggu aku update lagi... perjalanan hidup aku untuk hidup yang lebih sihat.

Doakan aku berjaya. -amin-

No comments:

Post a Comment