Tuesday 25 September 2012

CinTa Buta ITU bOdOh Bahagian 2

Pengalaman lepas mengajar aku tentang wabak-wabak cinta, bagai penyakit yang menular keseluruh tubuh dan fikiran... pada masa darah muda. Perkongsian ini bukan untuk mengungkit atau lebih-lebih lagi nak salahkan sesiapa... mungkin usia dah meningkat, pandangan sudah berubah...

Ada antara kau yang tau... Ada antara kau yang taktau...

Ok... dah hampir tiga kali aku cari ayat yang sesuai untuk tulis benda ni supaya tak mengguris hati sesiapa.... ini kali ke 4... aku taknak tekan butang "Backspace" lagi.....

Sebenarnya ada eloknya aku lepaskan sahaja kenangan cinta bodoh aku itu pergi... Walaupun hampir 6 tahun aku melaluinya dulu... Lebih elok aku biarkan berlalu dan hanya kami dan kita-kita sahaja yang tau... Tak perlulah nak tulis kat sini kan?? Maksud aku bukan selama ini aku belum lepaskan memori itu, sesungguhnya aku dah lepaskan.... CUMA, bila aku tengok darah-darah muda lain yang hangat bercinta, bagaikan memBUTA TULI, aku takut perkara yang berlaku kat aku dulu akan berulang kembali kat hidup mereka. Lebih-lebih lagi mereka ini adalah orang yang aku sayang...

Perempuan memang lemah, Banyak lelaki yang ambil kesempatan. Cinta sebenarnya sangat subjektif. Kita cuma perlu berpijak pada bumi yang nyata dan sedar yang jodoh itu rahsia Allah S.W.T. Sekuat mana kau usaha, sekuat mana kau setia, sekuat mana pun kau mempertahankannya, walaupun kau menurut semua kemahuannya, berapa banyak pun duit yang kau belanjakan, dan masa yang kau korbankan jika Allah S.W.T tetapkan dia bukan jodoh kau maka satu hari nanti kau tetap akan kehilangannya.

Nasihat aku (insan yang pernah jatuh tersungkur, ditimpa tangga dan bangkit kembali) ialah "Islam adalah agama yang sempurna, garis panduan telah diberikan, ganjarannya manis bagi mereka yang bersabar"

Ada banyak panduan yang boleh kau baca kat dalam internet ini tentang jodoh dan lelaki yang baik untuk dijadikan suami... biarlah tersedar sekarang, walaupun pahit daripada merana di kemudian hari.

Percayalah pada ketetapan-Nya.

Sekian, terima kasih.

TAMAT




********* Abang Joe, i love you so much, dunia dan akhirat. Dengan izin Allah S.W.T

No comments:

Post a Comment