Wednesday 15 February 2017

kembali

Assalamualaikum,

Tahun baru 2017 pun dah nak masuk bulan Mac. Kisah clomid yang lepas, nanti baru sambung. Aku keguguran lagi tahun 2016.

Aku kembali kerana ada sedikit masa. Tadi tengok video random di Youtube, terserempak dengan satu video tentang idea penulisan dan kreatif. Menurutnya, karya-karya yang hebat datang dari kesedihan. kalau menulis semasa sedang gembira karyanya akan nampak angkuh.

terdiam lama aku mengelamun. betul. pada ketika aku sedih dulu aku banyak buat puisi... lancar je keluar idea. sekarang dah lama tak tulis puisi. mungkin sebab selalu nya puisi aku kisah benar, cerita tersirat mengenai kesedihan aku... umpama untuk mengubat luka bila menulis. selalunya begitu.

tapi aku bukan lah insan seni. orang-orang biasa sahaja.

sekarang masa banyak abis dengan keluarga, bahagia... focusnya banyak ke situ. penulisan puisi dah lama aku tinggalkan... kalau mahu menulis pun bagai hilang punca. begitulah.

ok. setakat sini dahulu.

bye

No comments:

Post a Comment