Tuesday 17 September 2013

disebalik sensara

Assalamualaikum,

hari ini setelah sekian lama.... aku mencuri masa untuk menulis di sini.... skema sangat ayat aku ni... ehem ehem...

mula balik:

hari ni aku baru rasa normal. kerja dah tak menghimpit. aku dah di lepas kan dari satu "task" yang membuatkan hidup aku huru hara dalam masa sebulan dua ni... hela nafas panjang... senyum meleret.... pagi tadi puas ber "FB"... jadi ralat... puas sampai rasa eh... abis dah... nak skodeng sapa ni... sapa lagi ada.... semua aku dah tengok.... hahahhaha perasaan yang dah lama aku tak rasa.... perasaan bebas dari pikir tentang kerja... tau? 

teringat... haaaaaa.... lama tak update blog ni.... so, tulis satu entry pagi tadi... pastu pi lunch.... pastu balik lunch.... puas ber "FB" pastu tulis blog lagi. bahagianya..... aparaaaaa berapa kali banyak "pastu" lah...

lawak tau. dalam sibuk sibuk kerja. sampai terlalu sibuk. sampai terlalu tertekan... sampai terlalu sempit... sampai menangis, meraung....sampai i.dunno.wat.2.say.or.how.2.explain.but.i.know.it.is.hurt.until.bleeding.inside.i.am.torn.apart.
sampai begitu sekali kau kerja suci. aku ni kerdil ja. buat kerja picisan ja, apa la yang nak heboh sangat kan? orang lain kerja selamatkan nyawa orang, tangkap orang jahat, memberi ilmu, meng-imamkan solat, menyusu!!! apa sangat lah yang aku kerja-kan sampai menangis meraung tu?? lawak kan???

sekarang bila fikiran waras rasa nak ketawa pun ada jugak bila ingat balik. tak payah lah tulis sini apa yang menyebabkan aku sengsara sangat buat kerja time tu kan... tapi yang aku nak tulis kat sini ialah pemilihan kawan yang tepat sangat mempengaruhi emosi pada waktu tu. syukur kawan kawan aku sangat membantu. lebih lebih lagi kawan kawan yang dalam group watsapp... you know who u r.... dan kawan kawan sebaya di tempat kerja... memang sangat membantu! sebab kita duduk sama rendah, kita berdiri sama tinggi. kita nampak permandangan yang sama. kita paham sesama kita. terima kasih kawan kawan... i love u all.... terima kasih mendengar dan memberi nasihat dan tak bosan bosan dengar keluh kesah aku pasal kerja. terima kasih.

Yang penting disebalik sensara itu, aku sekarang kenal, siapa kawan dan siapa lawan. :)


panjang lagi nak story ni. ada cerita seram. ada cerita c.i.n.t.a. hehehe tapi lain kali lah sambung... sebabnya yeaaaayyyyyyyy aku free!!!!




cubical yang dihiasi tanglung sempena perayaan kuih bulan pada bulan ini.

2 comments:

  1. sayang moci sangat2!!jangan simpan sorang2 tau...luahkan semua...agar damai di jiwa..eceh..=))

    ReplyDelete
  2. yeay..sayang noora ketat ketat!!!

    ReplyDelete