Wednesday 5 February 2014

Peluang KeDua

Assalamualaikum Sahabat Semua...

Lama dah aku tak update blog ni. Banyak perkara yang berlaku dan masa terlalu singkat.

Perkara terbaru aku keguguran lagi. 22 january 2014 aku tumpah darah di rumah. Belum rezeki aku. InsyaAllah ada yang terbaik bakal menyusul. Aku percaya ini semua Qada&Qadar.

Sedih? Mestilah sedih. Aku dan abang joe masing-masing pun sedih. Keluarga dan sahabat handai pun berkongsi kesedihan. Emosi lepas keguguran tu susah nak gambarkan. Tapi aku redha, aku dah jaga diri dan kandungan aku sehabis baik. Tidak ada sedikit pun rasa kesal singgah di dalam diri.

Jauh dalam hati ini tersembunyi satu rasa. Pengalaman yang menjadi titik mula untuk berubah. Betapa beruntungnya aku di beri dugaan sebegini supaya aku tidak alpa. Peluang kedua dari yang Maha Esa.
Rasanya seperti mati dan dihidupkan semula.

Alhamdulillah. Syukur pada-Mu Ya Allah.
Berikan Petunjuk kepada hamba-Mu ke jalan yang di redhai.
-Amin-

No comments:

Post a Comment