Saturday 14 July 2012

Bukan Milik Aku Lagi

dah tertulis, ini semua berlaku atas kehendak-Nya... kalau bukan milik aku, tetap bukan milik aku... yang pergi, tetap akan pergi... kekuatan yang diperlukan juga datang dari-Nya... semua yang kita miliki juga milik-Nya, diri ini juga pinjaman dari-Nya...


selangkah menepi, menjurus ke dalam, tertusuk di kalbu... 


perlahan menitis sisipan rindu, keruh jua tapisnya tiada...


datang tak dicari, hilang tanpa diminta. kabus cinta.


senja berlabuh, berderai malam, mana datang embunnya?




              pernahkah kau dengar nasihat ayah??? rintihan ibu berlagu pilu.... BANGUN!!!
              dari mana asalnya darah kau??? yang mengalir tanpa kau sedari hadirnya...
              tunggu luka baru terbuka mata... MERAH... itu bukan milik kau!
              dan bukan milik aku lagi.




sejenak terpikir, ini balasan dari-Nya, Ujian dari-Nya... aku Redha Ya Allah dgn ketentuan Mu...
Engkau lah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang...
              





No comments:

Post a Comment