Saturday 2 June 2012

benci sebenci benci nya

baru-baru ni aku jadi makin over sensitif.... skit-skit nangis... skit-skit terus diam... termenung.... diam lagi... kurung diri dalam bilik.... diam dan terus diam.....

aku benci sebenci bencinya diri aku yang macam ni.  aku berlawan dgn perasaan sendiri... ini bukan diri aku... jangan terus hanyut macam ni... tetap seorang diri, sunyi. aku buka mata dan terus tulis entry ini.

dah banyak hari aku mcm ni... aku ambik cuti panjang... lebih panjang dari cuti perkahwinan aku... hasilnya aku tidur, tidur dan tidur....pejam mata bayangkan kebahgiaan dan terus di ulit bayangan... bila sedar, realitinya tak berubah... tetap sama. sendiri.

senang untuk orang berkata-kata... senang untuk meneka dan mungkin mencerca perbuatan aku... selagi mereka mampu, silakan... biar aku sendiri, tak bertanya, tak ingin tahu dan lepaskan semuanya berlegar dalam fikiran aku sendiri.... tanpa mereka tau kisah sebenar.... kisah yang hanya aku simpan.... untuk aku merana selamanya di dalam hatiku.

diri aku sekarang. berita baik boleh buat aku menangis sehingga tak dapat di kawal air mata ni mengalir.... walaupun tak teresak-esak, air mata itu tetap deras.... tiada berita sedih... tapi kenangan itu juga buat aku menangis seteruk-seteruknya.... aku makin tak pandai menipu mereka tentang rasa hati ku... tak dapat sembunyi lagi.... lakonan gembiraku makin tak menjadi.... maafkan aku.

untuk hidup dalam kesedihan dan tetap tersenyum bukan mudah... bila separuh dari diri hilang dan berlagak seperti sempurna juga bukan mudah.... untuk simpan semua kebenaran di dada dan hidup dalam penipuan juga bukan mudah.... hidup ini sendiri pun bukan mudah....

tolong jangan buli aku lagi... mulai hari ini... jangan buli aku lagi.... aku takkan tersenyum lagi walaupun aku bersedih.... aku takkan ketawa lagi walaupun aku sengsara.... dugaan ini untuk diri ku... aku terima... tetapi kau!!!!!!!! tolong jangan buli aku lagi.

sekarang aku percaya yang tahap kesabaran setiap orang ada tahap maksimanya... berhenti setakat ini. cukup sampai sini.

ini pilihan yang aku ambil... aku Redha... aku takkan menyesal, semua ini telah tertulis untuk aku... aku akan lalui... tetap lalui... Insya'Allah... tanpa melupakan-Nya yang SATU...


No comments:

Post a Comment