Monday 13 February 2012

Obsesiku...

Hazel....
Post ni tak ada kaitan dgn lagu Aqasha yg nk gigit2 cuping telinga kecilmu itu ok... :) <Demam Gemersik Rindu sejak dua menjak ni>..... Tapi tentang obsesi aku.... Sejak September 2010... Aku ade satu obsesi ni... yang aku tak dapat nak kawal diri aku dari membeli dan memakainya.... walaupun mata aku sgt2 tak perlukan nya...












kelabu...

ok... mata aku tak rabun.... :) 1st time pakai masa bertunang tu, warna hazel... nampak natural je... aku beli kt Ole-Ole seksyen 18, Shah Alam.... Akak sales girl kt kedai tu ajar aku pakai hampir setengah jam kot... sampai pandai... :) Bila dah pandai, asyik nak beli jer.... parah-parah.... 2010 je aku ade 5 pasang kontek lens.... Macam-macam jenis..... Macam-macam warna..... 2011 pulak dekat sepuluh pasang.....

Coklat.... :)


Entahla nk terangkan bagaimana obsesi ini boleh berlaku... <skema je ayat>... Mula-mula aku beli, yg sepasang pertama harganya rm80, boleh pakai 3bulan. Jenama aku dah tak ingat... Ini jela satu yg aku beli kt kedai yg proper <maksud aku beli kt kedai jual cermin mata tu...> Pastu yang lain2 aku beli online, yang "made in korea" tu...



brown.. 

Biru...





 Kalau korg ade facebook mesti korg perasan yang agent yg jual kontek lens "made in korea" ni bersepah-sepah..... tanpa diminta-minta mereka meng-add anda di facebook (bg kes aku ler)... Yang mendorong aku beli ialah harganya yang murah, dan kononnya life span dia adalah setahun.... Masa kali pertama aku beli online ialah yg sebelah ni... Brown dan Grey: Rm60... (aku rs murah la)


violet_ungu...
Pastu hujung tahun ade sale pulak... beli 4 pasang hanya rm100... Satu dah jd Rm25 jer... Ape????? kene beli ni.... murah ni... <masa itu la, tak terpikir langsung yang mata aku tak perlukan lens....> itu yang dapat warna violet kt bawah ni... tp masa ni aku ingat, aku kongsi dgn kawan aku, mashira, sorg 2...









Lepas tu, raya cina ada promosi lagi... 2 pasang RM50... aku beli lg.... Ade lagi raya puasa promosi lagi hebat...waahhhh... obses.. obses.... <tah ape-ape tah aku waktu tu>... beli lagi, beli 3 pasang RM70 dapat percuma 2pasang..... dah 5 pasang.... wow... wow....

Sekarang datang lagi promosi... beli 10pasang RM100..... Ape???????? S.T.O.P. hehe aku dah tak beli...jgn risau... xnak obses lg...mata dah cepat gatal....

Nak letak banyak-banyak lagi gambar mata ada kaler2 tp rasa mcm overrrrrrrrrrr la pulak.... hehe... terasa mcm jual muka sendiri...... 

p/s: nak nasihat skit... kalau nk beli lens biar yg di iktiraf.... jgn sampai rosak mata.... aku dah berhenti dari pakai sbb mata aku sekarang jd sensitif, cepat gatal.... tapi sampai arini kalau tgk org jual kontek lens tu seboleh boleh tahan diri dari beli. T.A.M.A.T


No comments:

Post a Comment